ביומימיקרי

משמעות המונח ביומימיקרי היא חיקוי החיים (Biomimicry: Bio=life; mimesis=imitate). ביומימיקרי היא דיסיפלינה רב-תחומית המקדמת חיקוי ולמידה מהטבע לפתרון בעיות בדרכים מקיימות.

דגי טרוטה ומערכות טיפול מים



מאת: יעל הלפמן כהן

חברת Waterco מספקת מערכות טיפול במים המבוססות על טכנולוגיה מוגנת פטנט של  מחולל המערבולות VPT - Vortex Process Technology.
מחולל המערבולות פותח בהשראת יכולתו של דג הטרוטה להישאר יציב בזרמי נהרות. מים הזורמים לפיו של הדג מקבלים צורה מערבולית כשהם עוברים דרך הזימים בדרכם חזרה לזרם. תנועה זו מאפשרת לדג להישאר יציב גם בזרמים חזקים.

המערכות לטיפול במים שמפתחת ומייצרת חברת Waterco  מבוססות על אפקט המערבולת, והן כוללות פתרונות שגם יעילים אנרגטית וגם זולים. המערכת גורמת למים להתערבל במהירות במעברים צרים וסליליים, וכתוצאה מכך נאלצים גורמים מזהמים, או בועות אוויר (כתלות ביישום), לנוע לעבר עמודה במרכז המערבולת. בסוף התהליך, ואקום יונק במהירות עמודת מזהמים זו, ומשאיר במים מרכיבים רצויים בלבד. 
מערכת זו יכולה לתת פתרונות לטווח רחב של  אתגרים כמו: ייצור קרח לא יעיל ושימור הקרח, הצטברות אבנית במערכות הובלת מים, סינון וטיהור מים באופן לא יעיל, שימוש בכימיקלים ודטרגנטים לניקוי צינורות, ואיכות מים ירודה המסופקת לגידולים חקלאיים.



                                      תמונה מאת  waldemarpaet, cc 4.0
המערכת מבוססת המערבולת לא משתמשת בחלקים נעים והיא חסכונית באנרגיה.

ü      מוצר ה- REALice משתמש בעיקרון המערבולת תוך שימוש בבועיות מים קטנות, אשר מפחיתות את יכולת הבידוד של הקרח ומייצרות קרח באיכות גבוהה יותר על משטחי החלקה על הקרח, למשל.

ü      מוצר ה- Limeteq משתמש בעיקרון המערבולת לשינוי המבנה הגבישי של הגיר במים מקלציט לארגוניט, והתוצאה היא הפחתה ביצירת האבנית והארכת חיי הצינורות ועמידותם.  

ü      מוצר ה- Greenteq ,משתמש בעיקרון המערבולת להפחתת צמיגות מי השקיה, כך שהצמחים יכולים להשתמש במים ביעילות גבוהה יותר. טכנולוגיה זו יכולה גם לשמש להסרת מזהמים מהמים בדרך יעילה אנרגטית.
לאתר החברה
למידע נוסף