ביומימיקרי

משמעות המונח ביומימיקרי היא חיקוי החיים (Biomimicry: Bio=life; mimesis=imitate). ביומימיקרי היא דיסיפלינה רב-תחומית המקדמת חיקוי ולמידה מהטבע לפתרון בעיות בדרכים מקיימות.

BIOX - מרכז הידע והחדשנות של הוראת תחום הביומימיקרי בישראל

מאת: יעל הלפמן כהן
אנו שמחים ונרגשים להכריז על השקת הפלטפורמה BIOX  - מרכז הידע והחדשנות של הוראת תחום הביומימיקרי בישראל.
את BIOX הקמנו כדי לספק לכם - מורים, מנחים ומדריכים העוסקים בהוראת המדעים והטכנולוגיה - שער כניסה להוראת התחום ברמה הגבוהה והמקצועית ביותר. השימוש בפלטפורמת BIOX מאפשר לכם לקצר משמעותית את עקומת הלמידה ואת ההיערכות לתוכנית הלימודים, מציב אתכם בחזית החדשנות תוך העשרה מתמדת ושמירה על סטנדרטים גבוהים, ומאפשר לכם להוביל את בית הספר שלכם אל חזית הקדמה בתחום, שהוא כיום מנוע החדשנות של המאה ה-21.
מגוון הכלים העומדים לרשותכם:
  • סטרטאפ טבע - כלים לעבודה במתכונת PBL (Project Based Learning) והזדמנות להתנסות בתהליכי חדשנות בהשראת הטבע ובאווירה תומכת.
  • קורס הכשרה והסמכה להוראת התחום ושימוש במאגר מומחים מהאקדמיה ויועצים בסיוע ומענה לשאלות. קישור לתכנית הקורס. 
  • מנטורינג - ליווי אישי של יועץ ביומימטי מוסמך, הכולל פגישות בבית הספר ותמיכה מרחוק.  
  •  חיבור בית הספר לתעשייה ולאקדמיה.   
  • אתר מקוון המציג תכניות לימוד מפורטות ברמת שיעורים, מצגות, סרטונים ועזרים. האתר ידידותי למשתמש ומספק חוויה מאורגנת, עשירה ומגוונת של תכנים.
  • הצטרפות לקהילת ארגון הביומימיקרי בארץ, הכוללת השתתפות במגוון פעילויות הארגון: כנסים אזוריים וארציים, סדנאות והרצאות.
התוכניות המוצעות בשלב זה:
אולימפיאדת החושים והתנועה (לכיתות א-ב): תכנית הלימודים שמה דגש על חיזוק הסקרנות ועל הפליאה מהטבע, תוך חשיפה ראשונית לרעיון החדשנות בהשראת הטבע, דרך עיסוק בתופעות מוחשיות הקשורות לחושים שלנו ולתנועה בטבע.
ביומימיקרי – טכנולוגיה וחדשנות (לכיתות ד-ו):
פיתוח חשיבה טכנולוגית חדשנית, תוך התמקדות בחיקוי פתרונות הטבע ויישומם. היכרות חווייתית עם תהליך התיכון, דרך דוגמאות מעולם הטבע, והתנסות בפיתוח המצאה טכנולוגית בהשראת הטבע. 
ביומימיקרי- חדשנות סביבתית בהשראת הטבע  (לכיתות ח-י):
תכנית המשלבת תהליכי חקר מעמיקים של מערכות ביולוגיות. דגש מיוחד על היבטים של חדשנות סביבתית ופיתוח המצאה טכנולוגית סביבתית בהשראת הטבע, במסלול תעשייה (תעשייה מאמצת) או אקדמיה (חוקר מאמץ).
אחת ממטרות ארגון הביומימיקרי הישראלי הוא לקדם את תחום הביומימיקרי במערכת החינוך, כבסיס לחדשנות טכנולוגית סביבתית של דור העתיד שלנו.  אנו מאמינים ש- BIOX יסייע בהגשמת מטרה זו ומזמינים אתכם - מנהלים, מורים, מנחים ומדריכים להצטרף אלינו. יחד נהפוך את הסקרנות לחדשנות!

לאתר BIOX: www.biox.org.il
לפרטים ומידע נוסף: Ofrit@biomimicry.org.il