ביומימיקרי

משמעות המונח ביומימיקרי היא חיקוי החיים (Biomimicry: Bio=life; mimesis=imitate). ביומימיקרי היא דיסיפלינה רב-תחומית המקדמת חיקוי ולמידה מהטבע לפתרון בעיות בדרכים מקיימות.

גיליון נובמבר 2010

אנו שמחים להגיש לכם את גיליון נובמבר של חדשות מהטבע.

בעולם נחתמה החודש ועידת הפסגה של האו"ם לשימור המגוון הביולוגי. כמאתיים מדינות התחייבו לפעול בדחיפות עד 2020 במאמץ לבלום את אובדן המגוון הביולוגי ולשמור על בעלי חיים וצמחים בסכנת הכחדה. בין ההחלטות שהתקבלו: הגדלת שטח שמורות הטבע ביבשה ובים, הגנה על יערות ועל שוניות אלמוגים וריסון הדיג.
מעבר לחשיבות הערכית, החברתית והאקולוגית של החלטה זו, ישנה חשיבות גם לשימור מגוון המורים והמודלים שבטבע כי "מין שנכחד הוא מורה שאבד".
מינים שנחקרו לאחרונה הם הדולפין, המדוזה וגוף האדם. מחקרים אלו קידמו יישומים בתחומי ההנדסה, התנועה, הרפואה וטכנולוגיות המים. על כך תוכלו לקרוא בהרחבה בגיליון זה.

בחודש ינואר תתקיים הרצאה וסדנא בנושא ביומימיקרי בוועידה הישראלית השלישית לבנייה ירוקה בישראל. לפרטים והרשמה לוועידה ולסדנא ניתן לפנות לדוא"ל
אנו עומדים לקיים בקרוב השתלמות נוספת למתנדבי הארגון בבתי הספר. נשמח להרחיב את מעגל המתנדבים למחוזות נוספים בארץ. לפרטים אנא פנו אלינו בדוא"ל

קוראים המעוניינים לקבל מידע שוטף מוזמנים להצטרף לדף הפייסבוק של ארגון הביומימיקרי ולקרוא ידיעות נוספות על הפיתוחים האחרונים בהשראת הטבע ועל פעילות הארגון.

בברכת קריאה מהנה,

צוות ארגון הביומימיקרי הישראלי