ביומימיקרי

משמעות המונח ביומימיקרי היא חיקוי החיים (Biomimicry: Bio=life; mimesis=imitate). ביומימיקרי היא דיסיפלינה רב-תחומית המקדמת חיקוי ולמידה מהטבע לפתרון בעיות בדרכים מקיימות.

אפשר לחייך – שתל דנטל ביומימטי קיבל אישור FDA


החודש ההוגים והחוקרים בחברת Keystone Dental יכולים לחייך עם קבלת אישור FDA לשתל דנטלי ביומימטי ראשון מסוגו בעולם.

בשלושים השנים האחרונות, מטרת השתלות השיניים היתה לשחזר את הפונקציונליות של השן הטבעית. היום, באמצעות מערכת Genesis המורכבת ממשטח ננומטרי הנקרא BioSparkTM מתאפשרת פונקציונליות כבר מהיום הראשון. המבנה הנדון, נחקר במשך שנים על ידי החברה על מנת לחקות טוב יותר את נקודות הממשק בין השתל לבין הרקמה הטבעית. נקודות ממשק אלו, הן מקור אי הנוחות הגדולה המאפיינת השתלות דנטליות. מקור ההשראה לפיתוח זה היא העצם עצמה.

שכבת ה- BioSparkTM מחקה את מבנה העצם ועל כן האינטגרציה בין השתל לרקמה הטבעית הרמונית עם פחות תופעות לואי וכאבים. ה- BioSparkTM הינו משטח הידרופילי המשלב אלמנטים בתחום המקרו, מיקרו וננו. המשטח מועשר ביוני סידן וזרחן המזרזים פעילות מטאבולית ושגשוג אוסטאובלסטים (תאים יוצרי עצם) ולכן האינטגרציה בין העצמות לשתל מהירה יותר מאשר משטחים המשלבים רק אלמנטים בתחומי המיקרו והמקרו.


התמונות באדיבות חברת Keystone Dental 
המבנה המשולב מאפשר יציבות ראשונית גבוהה של השתל ברקמה על ידי הסיבים הגדולים, בעוד הסיבים הקטנים ממזערים את הלחצים על קליפת העצם.

היתרונות הייחודיים לשתל זה על פני מתחריו הוא כי ניתן להשיג פונקציונליות מיידית לאחר ההשתלה ומראה טבעי המאפשר למטופל לעזוב את המרפאה עם שן חלופית עוד ביום הניתוח.

מקור הידיעה