ביומימיקרי

משמעות המונח ביומימיקרי היא חיקוי החיים (Biomimicry: Bio=life; mimesis=imitate). ביומימיקרי היא דיסיפלינה רב-תחומית המקדמת חיקוי ולמידה מהטבע לפתרון בעיות בדרכים מקיימות.

חדש(נ)ות מהטבע יוני 2011

קוראים יקרים שלום,
כשאנחנו מדברים על ביומימיקרי עם ילדים, בני נוער, סטודנטים ואנשים מהתעשיה – זה הרבה מעבר לשיחה על הפוטנציאל האדיר הגלום בטבע לפיתוח חדשנות סביבתית. שיחה על ביומימיקרי תוך תאור הפתרונות הגאוניים של הטבע, טומנת בחובה גם הכרה בחשיבותם של המינים השונים הקיימים סביבנו. כשאנו מתארים את המחקר בנושא שיחור מזון בנמלים שהוביל לפיתוח אלגוריתמיקה לתחום התקשורת, פתאום המשפט "לך אל הנמלה עצל, ראה דרכיה וחכם..." מקבל משנה תוקף ומחדד את חשיבות השמירה על מגוון המינים - כל המגוון.
גליון זה, כגליונות קודמים, מתאר מחקרים ביומימטים בתחומים שונים. נתאר את מנגנון הנשימה של עין הציפור, יכולת ההסוואה המופלאה של הדיונון, איסוף המים של החיפושית הנמיבית ומחקר ישראלי-קנדי  העוסק בתעופת ציפורים.
בהזדמנות זו אנו רוצים לברך את חברת InterfaceFLOR על זכייתה בפרס ה- Guardian לאיכות הסביבה. הפרס ניתן לחברה על שינוי צורת חשיבה שהוביל למציאת פתרונות ביומימטים ואחרים לאתגרים סביבתיים ועסקיים.

קוראים המעוניינים לקבל מידע שוטף מוזמנים להצטרף לדף הפיסבוק של ארגון הביומימיקרי ולקרוא ידיעות נוספות על הפיתוחים האחרונים בהשראת הטבע ועל פעילות הארגון.
                                                                     בברכת קריאה מהנה,
                                                                                צוות ארגון הביומימיקרי הישראלי