ביומימיקרי

משמעות המונח ביומימיקרי היא חיקוי החיים (Biomimicry: Bio=life; mimesis=imitate). ביומימיקרי היא דיסיפלינה רב-תחומית המקדמת חיקוי ולמידה מהטבע לפתרון בעיות בדרכים מקיימות.

חדש(נ)ות מהטבע ספטמבר 2011

קוראים יקרים שלום,

אנו שמחים להגיש לכם את גיליון ספטמבר של חדש(נ)ות מהטבע.

שנה לא קלה עברה על הכדור שלנו, והשיא היה רעידות האדמה הקטלניות ביפן והנזקים הסביבתיים העצומים שנלוו לכך. אך לצד החורבן וההרס, גברה המודעות לצורך שלנו בשמירה על הכדור, מאבקים של אנשי סביבה בעולם ואפילו בארץ זכו להצלחות, השקעות בטכנולוגיות סביבתיות גברו ובתחום הביומימיקרי, התחלנו לראות לא רק זרעים בדמות מחקרים מדעיים ופטנטים אלא גם את פירות המאמץ התודעתי במוצרים שהבשילו.

החודש אנו מדווחים על נחש רובוטי, המפותח בפקולטה להנדסת מכונות שבטכניון ועל מלחמת הגוף בפתוגנים ופיתוח רובוטים מרפאים. בעקבות התערוכה "גאודי והטבע" המתקיימת בברצלונה נדווח על שורשיו "הביומימטיים" של האדריכל גאודי. כמו כן נעדכן על חרקים מלאכותיים זעירים המעופפים למטרות אבטחה ובטחון, ונגלוש במהירות וביעילות בגלשן מים חדשני, המבוסס על מבנה הסנפיר של הלווייתן הגבנוני.

קוראים המעוניינים לקבל מידע שוטף, מוזמנים להצטרף לדף הפייסבוק של ארגון הביומימיקרי, ולקרוא בו ידיעות נוספות על פיתוחים אחרונים בהשראת הטבע, ועל פעילות הארגון.

אנו רוצים לאחל לכם ולבני משפחותיכם, שנה של יצירה ועשייה.
שנה טובה, מלאת חידושים והשראה מהטבע.

צוות ארגון הביומימיקרי הישראלי.