ביומימיקרי

משמעות המונח ביומימיקרי היא חיקוי החיים (Biomimicry: Bio=life; mimesis=imitate). ביומימיקרי היא דיסיפלינה רב-תחומית המקדמת חיקוי ולמידה מהטבע לפתרון בעיות בדרכים מקיימות.

נושמים לרווחה


מאת: יעל הלפמן כהן

טכנולוגיה לטיהור אוויר מגורמים מחוללי מחלות בהשראת מנגנון ההיצמדות הטבעי של חיידקים ווירוסים לתאים בגופינו.
 
כאשר נוחתים בשדה תעופה באסיה, סימן ההיכר הבולט המסמן את הגיענו לשערי אסיה, הוא אנשים המתהלכים עם מסיכות על הפנים. אוויר בטוח לנשימה, נקי מחיידקים ווירוסים, הוא מצרך יקר ומבוקש באזורים מסוימים בעולם. חברה מהונג קונג פיתחה את טכנולוגיית ה- Biofriend, פתרון ביומימטי מוגן פטנט למיגור חיידקים ווירוסים.  
BioFriend מנטרל פתוגנים (גורמים מחוללי מחלות), חיידקים ווירוסים. הפתרון מבוסס על תפיסה ייעודית וסלקטיבית של החיידקים והווירוסים. ההיבט הביומימטי של הפתרון קשור לחיקוי קולטנים בתאי גופינו אליהם באופן טבעי נקשרים, נצמדים, או פולשים הפתוגנים על מנת לגרום למחלה.  חיקוי מבנה הקולטנים מאפשר את תפיסת הפתוגנים ואז פגיעה בהם באמצעות יצירת הפרעה במשטח או בדפנות התא.
בסרטון הבא ניתן לצפות בהסבר לפעולת ה BioFriend.
 
 
 Biofreind נותן מענה לטווח רחב של מחוללי מחלות לרבות דלקת ריאות, שפעת, והצטננות, ומותאם לשימוש על סוגי מצע שונים ולמגוון יישומים. הוא מאפשר לשמור על חפצים הנמצאים במגע ושימוש יומיומי, ונוטים להזדהם מחיידקים ובקטריות, נקיים ובטוחים לשימוש. יישום אפשרי למשל יכול להיות לידיות של דלתות החשופות למגע אנושי רב.
בטבע אסטרטגיות אלגנטיות להרחקת חיידקים ובקטריות, המבוססות על פתרון מבני ולא חומרי (אנטיביוטיקה).  כך למשל חברת Sharklet technologies מציעה אריחים המונעים היצמדות חיידקים למשטחים בהשראת עור הכריש. Biofriend      מציעה פתרון נוסף ואלגנטי המאפשר לנו לנשום לרווחה במוקמות בהם יש חשש לאיכות האוויר, או להשתמש בבטחה במוצרים הנוטים להזדהם בשימוש יומיומי. 
לאתר החברה: https://www.rkmask.com/