ביומימיקרי

משמעות המונח ביומימיקרי היא חיקוי החיים (Biomimicry: Bio=life; mimesis=imitate). ביומימיקרי היא דיסיפלינה רב-תחומית המקדמת חיקוי ולמידה מהטבע לפתרון בעיות בדרכים מקיימות.

כנס ביומימיקרי לתלמידים

אולגה קאריק

יום ה-22.5.2018 היה יום קצת פחות שגרתי בספארי ברמת גן. לספארי הגיעו עשרים ושתיים קבוצות תלמידים מרחבי הארץ כדי להציג את תוצרי הסיום שלהם בתוכנית החינוכית 'ביומימקרי – טכנולוגיה בהשראת הטבע' של 'תעשיידע' בשיתוף עם ארגון הביומימקרי הישראלי.

כל התלמידים השתתפו בתוכנית, שכללה שישה עשר מפגשים, ובהם עברו התלמידים תהליך של העברה טכנולוגית – מהטבע לטכנולוגיה והציגו מוצרים שמתבססים על אורגניזמים מגוונים.

התלמידים שהשתתפו בתוכנית  נחשפו לחברות מהתעשייה דוגמת חברת 'Omnix', העוסקות בייצור אנטיביוטיקה בהשראת הטבע. נציגי חברות התעשייה השתתפו בסרטונים ייחודיים שהוכנו במיוחד עבור התלמידים בתוכנית, ושיתפו את התלמידים בתהליך היזמות הראשוני ובמשמעויות המחקר והפיתוח הנדרשים לתהליך העברת הטכנולוגיה מהטבע.

בין הקבוצות שבלטו וזכו בפרסים במקומות הראשונים היו תלמידי בית הספר 'ביר אל אקצה' בזמר, שפיתחו מנגנון הפעלת מיזוג אוויר, המבוסס על חיישנים תרמיים כפי שמתפקד איבר המצוי בין עיניו של נחש הפעמון - במטרה למנוע שכחת ילדים באוטו.
תלמידי בית ספר 'ניצני המדע' מרחובות שהציגו חליפה ייחודית לכוחות הכיבוי וההצלה, שקיבלה השראה מעורה העבה והקשה של גירית הדבש. עוד בלטו וזכו בפרסים תלמידי בית הספר האקולוגי ביבנה, שהציגו מנגנון בטיחות לזיהוי טמפרטורת המים בהשראת הזיקית.

במהלך היום זכו כל התלמידים לסיור ביומימטי בספארי ופגשו, קרוב מאי פעם, את הפלא שבטבע. 'תעשיידע' וארגון הביומימקרי נמצאים 'עם הפנים קדימה' לקראת השנה הבאה ובאמתחתן עוד עשרות תוכניות חינוכיות, שיגיעו לתלמידי ישראל, למען קידום ועידוד החשיבה והחינוך הטכנולוגי.
מעוניינים להצטרף לתוכנית בשנה הבאה? פנו ל- info@biomimicry.org.il