ביומימיקרי

משמעות המונח ביומימיקרי היא חיקוי החיים (Biomimicry: Bio=life; mimesis=imitate). ביומימיקרי היא דיסיפלינה רב-תחומית המקדמת חיקוי ולמידה מהטבע לפתרון בעיות בדרכים מקיימות.

מברשת ביומימטית - BEFRI BRUSH

מאת: יעל הלפמן כהן ואנה מולוצניקוב

 חיקוי תנועת היד האנושית בעת סירוק היווה מקור השראה לפיתוח מברשת שיער חדשנית, הנותנת מענה לסוגיות בטיפוח השיער.

כף היד שימשה מאז ומעולם כלי לסירוק השיער, ואנו עושים זאת כל הזמן באופן בלתי מודע. האצבעות הרכות והרווחים הדינאמיים ביניהן מאפשרים תנועת גמישה והתרה יעילה של  הקשרים בשיער.  צורת כף היד במהלך הסירוק ותנועת הזרוע המחוברת אל כף היד שימשו השראה לפיתוח מברשת שיער חדשנית, ה- ®.BEFRI BRUSH

המברשת פותחה על ידי אמיר שגב, ספר במקצועו כבר 35 שנה ובעל המותג ® NANOKERATIN SYSTEM, והיא מחקה למעשה את צורת הסירוק הטבעית.

המברשת בנויה ממספר מסרקים המחוברים ביניהם ויוצרים צורה עקמומית המדמה את תנועת הצבט של האגודל והאצבעות. זרועות הסירוק עשויות מחומר פלסטי גמיש. ידית האחיזה של המברשת היא ידית ארגונומית, העשויה מחומר דמוי גומי שאינו מחליק, המחקה את הגמישות התנועתית של זרוע היד. גב המברשת אינו ישר, אלא בעל עקמומיות, כפי ששורש כף היד מסוגל להישען אחורנית. בנוסף, מחוברות זרועות המברשת בקצה, בדומה לאצבעות המחוברות לכף היד, עם מרווחים ביניהן.
 

צורת המברשת המיוחדת של  ®BEFRI BRUSH מקנה לה יתרונות רבים מול מברשות רגילות שקיימות בשוק: יחידות הסירוק מחוברות לזרועות המברשת ולא יוצאות מתוך משטח גומי, בדומה לאצבעות כף היד, לכן, תנועת הסירוק גמישה והתרת הקשרים יעילה יותר. בנוסף, ®BEFRI BRUSH קלה לשטיפה ולניקוי ומתאימה לשימוש על שיער לח ואפילו רטוב. הסבירות להצטברות חיידקים ולכלוך במברשת נמוכה כי אין משטח שמאפשר זאת, ועובדה זאת משפרת את ההיגיינה של המברשת ואת אורך החיים שלה.

בדומה ליד האנושית המסוגלת לתפוס מספר קווצות שיער, למברשת נוסף ממד של נפח, המאפשר הכנסת השיער פנימה למרווחים בין המסרקים ותפיסת מספר קווצות שיער יחדיו, תהליך הכרחי בעת ייבוש במייבש שיער.

מקורות השראה לפיתוחים חדשניים נמצאים לעיתים ממש מתחת לאפינו, או במקרה זה בכף ידנו. התבוננות במשקפיים בימימטיות מאפשרת זיהוי הידע, ותרגומו למוצר חדשני העונה על צורך.