ביומימיקרי

משמעות המונח ביומימיקרי היא חיקוי החיים (Biomimicry: Bio=life; mimesis=imitate). ביומימיקרי היא דיסיפלינה רב-תחומית המקדמת חיקוי ולמידה מהטבע לפתרון בעיות בדרכים מקיימות.

חדש(נ)ות מהטבע יוני 2018


קוראים יקרים שלום,
החודש נערך בפעם הרביעית כנס ארגון הביומימיקרי הישראלי אקדמיה ותעשייה – הפעם בפורמט בין-לאומי. הכנס התקיים באוניברסיטת תל אביב, והשתתפו בו אורחים ומרצים משמונה מדינות.
הידיעון החודש יוקדש בעיקרו לסיקור הכנס בצורה של 'קצרצרים' – נקודות מעניינות לתיעוד ולהתבוננות ומחשבות שהעלינו מההרצאות השונות.
עוד נסקר בשמחה החודש את כנס ביומימיקרי לתלמידים, שנערך בספארי ברמת גן. הכנס היה תולדה של שיתוף פעולה בין ארגון הביומימיקרי הישראלי לבין עמותת 'תעשיידע'. הודות לשיתוף פעולה זה הועמקו התכנים, וגדל היקף תוכניות החינוך לחדשנות ביומימטית בישראל. בכנס הסיום הציגו התלמידים את ההמצאות שפיתחו בהשראת מנגנונים פונקציונאליים מעולם  הצומח והטבע.
על הכנס תוכלו לקרוא בהרחבה בידיעה של אולגה קאריק, מנהלת התוכנית.
בתי ספר המעוניינים ללמד בשנת הלימודים הבאה את תחום הביומימיקרי מוזמנים לפנות .info@biomimicry.org.il ל-
קול קורא
אנו, שמחים לפרסם 'קול קורא' למלגות לסטודנטים העוסקים בתחומי מחקר ביומימטיים הקשורים ליישומים הבאים: חומרים, רובוטיקה, תנועה, רפואה, עיצוב וארכיטקטורה.
שלוש מלגות על סך חמשת אלפים ₪ כל אחת תוענקנה לזוכים. מועד אחרון. להגשה .15.09.2018
לפרטים נוספים לגבי הקריטריונים לחצו על הקישור.

ארגון הביומימיקרי שותף לכנס בינלאומי נוסף ותומך בו. הכנס יתקיים בישראל בנובמבר 2018. הכנס הבינלאומי השלישי, שנושאו דבקים ביולוגיים וביוממטיים, הוא אירוע משותף של הטכניון ושל רשתCOST  האירופית, המאגדת מומחים להדבקה. הכינוס יתקיים באכסניית הנוער בחיפה בין התאריכים 22-20/11/2018 ויהווה מקום למפגש ולמתן אפשרויות לשיתופי פעולה בין מדענים, רופאים, מהנדסים ונציגים מהתעשייה, העוסקים במגוון נושאים בחזית מדע הביו-הדבקה. בין הנושאים שיעלו בכנס ניתן למנות תכנון, חקר ויישומים של דבקים ביו-מימטיים.  אפיון מבני וכימי של דבקים ביולוגיים טבעיים, דבקים ליישומים רפואיים, מניעה של ביו-אדהזיה, יישומים תעשייתיים של ביו-דבקים ועוד.
לפרטים נוספים והגשת תקצירים: https://sites.google.com/site/icbba3/home

אנו פונים אליכם שוב בבקשת תמיכה. כידוע, ארגון הביומימיקרי הוא עמותה רשומה, המבוססת על מתנדבים, ללא תמיכה כלכלית מהמדינה. על מנת שנוכל להמשיך ולהעשיר את קוראינו גם בעתיד אנו מבקשים את תמיכתכם.
לתרומה לעמותה לחץ כאן.
 
לאחר כ-תשע שנות פעילות רצופות, שבהן אנו מביאים לכם מדי חודש סיפורי חדשנות מהטבע מכל העולם ובמגוון תחומים, אנו יוצאים לפגרת קיץ. נשוב אליכם בספטמבר, לאחר פגרת הקיץ, עם ידיעון חדש(נ)ות מהטבע.
באיחולים לחופש בטוח ומלא חוויות והתבוננות חווייתית, מעשירה ומעוררת השראה בטבע באשר הוא.
בברכת קריאה מהנה וקיץ מרענן,
צוות ארגון הביומימיקרי הישראלי