ביומימיקרי

משמעות המונח ביומימיקרי היא חיקוי החיים (Biomimicry: Bio=life; mimesis=imitate). ביומימיקרי היא דיסיפלינה רב-תחומית המקדמת חיקוי ולמידה מהטבע לפתרון בעיות בדרכים מקיימות.

להישאר חם ויבש בהשראת הלוטרה



חברת המחנאות Finistrre (http://www.finisterreuk.com/) הבריטית, חרטה על דגלה פיתוח ציוד וביגוד בר קיימא על פי עקרונות "מעריסה לעריסה".
לאחרונה, פנתה החברה לחיפוש פתרונות בטבע לצורך פיתוח מוצרי מחנאות מבוססי ביומימיקרי. בתהליך החיפוש אחר מבנים בטבע המאפשרים שימור חום והמנעות מלחות שאל את עצמו צוות הפיתוח כיצד בעלי חיים נותרים יבשים. צוות הפיתוח של החברה בשיתוף עם אוניברסיטת Bath האנגלית קיבל את ההשראה לקו מעילי הסערה החדשים של החברה מהלוטרה.
הלוטרה מתקיימת בטווח אקלימי רחב ונאלצת להתמודד עם רוחות, טמפרטורות נמוכות וכן קרבה יומיומית למקורות מים לצורך הזנה. פרוות הלוטרה מותאמת לתנאים אלו באמצעות מבנה ייחודי של שכבות. השכבות כולאות אוויר לצורך שימור חום מרבי אפילו כאשר טמפרטורת המים צונחת ל- 10°C. בנוסף, עור הלוטרה מוגן בשכבת שומן דוחה מיים להקטנת איבוד החום עקב מגע עם מים קרים.
קו מעילי הסערה שפותחו בהשראת הלוטרה עשויים Pertex חומר עמיד למים, נושם ומתמחזר. הבד שפותח מכיל מספר שכבות המונעות את בריחת החום מצד אחד ודוחות את הלחות מצד שני.