ביומימיקרי

משמעות המונח ביומימיקרי היא חיקוי החיים (Biomimicry: Bio=life; mimesis=imitate). ביומימיקרי היא דיסיפלינה רב-תחומית המקדמת חיקוי ולמידה מהטבע לפתרון בעיות בדרכים מקיימות.

חש(נ)ות מהטבע אפריל 2011

קוראים יקרים,

אנו שמחים לבשר על הצטרפותו של ארגון הביומימיקרי הישראלי לארגון חיים וסביבה, ארגון הגג של ארגוני הסביבה בישראל. תחום הביומימיקרי מזוהה כאחד מבסיסי הידע העומדים לרשותנו כיום לקידום והנעת תהליכי פיתוח מקיימים.
הפתרונות בטבע לרוב מותאמים לסביבה, מנצלים משאבים מקומיים ומבוססים על מבנים בעלי תפקיד. תהליכי היצור בטבע מתקיימים בסביבת החיים ועל כן אינם מבוססים על חימום לטמפרטורות גבוהות, שימוש בלחצים גבוהים או שימוש ברעלנים. הפתרונות הנלמדים מהטבע הם בעלי פוטנציאל לקדם חדשנות וקיימות.
בגיליון זה נעבור בים, באוויר וביבשה ונסקור פיתוחים אחרונים בעלי ערך סביבתי. נכיר טורבינה חדשה ויעילה שפותחה בהשראת הכריש, מודל אוירודינמי המחקה את תנועת השחף ונרחיב גם על חקר מנגנוני ההדבקה של בעלי חיים. כמו כן, נעדכן אודות פיתוחים ביומימטיים אחרונים בתחום המכשור הרפואי והתרופות.

קוראים המעוניינים לקבל מידע שוטף מוזמנים להצטרף לדף הפיסבוק של ארגון הביומימיקרי ולקרוא ידיעות נוספות על הפיתוחים האחרונים בהשראת הטבע ועל פעילות הארגון


בברכת קריאה מהנה,

צוות ארגון הביומימיקרי הישראלי