ביומימיקרי

משמעות המונח ביומימיקרי היא חיקוי החיים (Biomimicry: Bio=life; mimesis=imitate). ביומימיקרי היא דיסיפלינה רב-תחומית המקדמת חיקוי ולמידה מהטבע לפתרון בעיות בדרכים מקיימות.

עיצוב מבנה בהשראת קיפוד הים

כתיבה: לירון דן

קליפת קיפוד הים היא מבנה מעוגל ופחוס המכיל את חלל הגוף של הקיפוד ומורכב מפסיפס של לוחיות קטנות המפוזרות בצורה אחידה כאשר כמותן פוחתת לקראת הקטבים. פחיסות המבנה מאפשרת פיזור של העומסים בצורה שווה ולכן מפחיתה את הסבירות להתפתחות סדקים או שברים. טכנולוגיית פסיפס זו היא לב הרעיון התכנוני של מבנה ה- SPACEPLATES GREENHOUSE, המורכב ממשטחים מכופפים המחוברים זה לזה ומקיפים חלל פנימי פתוח.
מבנה ה- SPACEPLATES GREENHOUSE מבוסס על עבודתו של המהנדס הדני Ture Wester שזיהה את פוטנציאל השימוש בלוחות שטוחים ליצירת משטחים תלת ממדיים מרובי עקומות ותוכנן על ידי האדריכלית ANNE ROMME וקבוצת האמנות N55.
המבנה עשוי יריעת אלומיניום בעובי של 4 מ"מ בחיתוך לייזר, מכופף בקצוות ומחובר יחד בהברגה. מבנה זה קשיח וקל משקל. אל הלוח מחוברים החלונות העשויים זכוכית אקרילית (הידועה גם בשם פרספקס).


                                                התמונה באדיבות  ANNE ROME

מבנה ה SPACEPLATES תוכנן על מנת לאפשר לאנשים לבנות בעצמם, מתוך מחשבה שארכיטקטורה כדיסציפלינה, ותהליך הבנייה במיוחד, תלויים בכלכלה ובטכנולוגיות מתקדמות. בעוד הטכנולוגיה נעשית נגישה ליותר ויותר אנשים ומשמשת אותם בחיי היום יום, תכנון של מבנה למגורים או לעבודה הופך להיות פריבילגיה לא נגישה.
הפרויקט מציע שיטת בנייה המאפשרת תהליך פשוט של עיצוב והרכבת מבנים. כל חלקי המבנה עשויים מלוחות דקים, שצורותיהם הגיאומטריות מאפשרים העברת כוחות של מתיחה ולחיצה. שלא כמו מבני הגריד, המשמשים רבות בארכיטקטורה עכשווית, במבנים המורכבים ממשטחים בלבד המערכת המבנית והחיפוי חד הם.
פרויקט ה- SPACEPLATES GREENHOUSE משלב בין טכנולוגיה דיגיטלית, המאפשרת תכנון מוקפד ומדויק, לבין עבודת בנייה פשוטה ומודולארית, שכל אחד יכול להרכיב בעזרת כלי עבודה ידניים בלבד. הרעיון הוא שהלקוחות יוכלו להרכיב את המבנה שלהם ע"י בחירת רזולוציית התצרף וסוג הצורות שירכיבו אותו. אנימציה זו מדגימה כיצד הלקוח יכול לעצב את המבנה שלו בשיטת התצרף המוצעת.

לאתרי היוצרים:

http://www.anneromme.com/

http://www.n55.dk/