ביומימיקרי

משמעות המונח ביומימיקרי היא חיקוי החיים (Biomimicry: Bio=life; mimesis=imitate). ביומימיקרי היא דיסיפלינה רב-תחומית המקדמת חיקוי ולמידה מהטבע לפתרון בעיות בדרכים מקיימות.

החברים של קונג פו פנדה


מאת: זיו כהני

כבר לפני שנים רבות הסתכלו בני האדם על חיות ולמדו מכישוריהן. מעניין לגלות שסגנון שלם באומנות הלחימה העתיקה קונג פו פותח על בסיס זה.
 
כבר קראנו מחקרים ופרסומים רבים על פיתוחים טכנולוגיים, מדעיים וסוציולוגיים שמתבססים על חיקוי של יכולות, כישורים ונתונים טבעיים של חיות שונות. אבל אחרי שתקראו את הטור הזה, תבינו שבתחום אומנויות הלחימה התוודעו לכדאיות של חיקוי החיות כבר לפני שנים רבות. עד כדי כך, שסגנון שלם של הקונג פו פותח על בסיס החיקויים - סגנון הווין-צ'ון.
 
אם נפנה רגע אל עולם הקולנוע - כולנו שמענו על כוכב סרטי הפעולה ואומן הקונג פו ברוס לי, ולפני כמה שנים הגיח לחיינו דוב הפנדה החביב, שהפך גם הוא ללוחם קונג פו. אבל מתי זה התחיל?
מסתבר שאלמנטים שלמים ומספר רב של טכניקות פותחו באחד הסגנונות של הקונג פו על בסיס 12(!) סוגי חיות: דוב, נמר, עקרב, עגור, נחש, דרקון (חיה אגדית), נשר, קוף, תרנגול, גמל-שלמה, סוס וסנונית. טכניקות הלחימה התפתחו מתוך התבוננות בטכניקות הלחימה של החיות עצמן, בקרבות אמת שהתרחשו בטבע. למעשה, כל "חיה" היא תנועה שמעבירה רעיון מרכזי של חיה זאת או אחרת.

המייסדים של הוין צ'ון, על ידי מחקר וקרבות אמת, בחרו בחמשת החיות שהטכניקה שלהם היא בעלת ההשראה הגדולה ביותר ובעלת יכולת להציג את תמציתו של הסגנון, והיא יכולה להיות בסיס לאימון ולפיתוח הגוף והנפש:
הטיגריס – נותן השראה לאימון את השרירים והעצמות. התנועה צריכה להקרין עוצמה, ישירות ואומץ.
הנמר – נותן השראה לאימון הגידים וחיזוקם. התנועה צריכה להיות זריזה וחדה.
העגור – נותן השראה לאימון הג'ינג (כוח היצירה,
Jing). התנועה צריכה להיות מהירה ושקולה, על מנת לחשוף פתיחות מנטלית ונפש אצילה.
הנחש – נותן השראה לאימון ה-
Qi. התנועה צריכה להיות רכה, גמישה, מפותלת וזריזה.
הדרקון – נותן השראה לאימון ה-
Shen (נפש האדם). התנועה צריכה להמחיש את מהות כל הקודמות והעידון שלהן. פורמת הדרקון מרשימה ביופייה, והיא הקשה ביותר לביצוע.
http://www.youtube.com/watch?v=t4qNsz0nulk
אז- לכו להתאמן ולעשות ספורט- בריאות, אושר, כושר... וביומימיקרי
ולמען הסר ספק.... טור זה נועד להגנה עצמית בלבד!