ביומימיקרי

משמעות המונח ביומימיקרי היא חיקוי החיים (Biomimicry: Bio=life; mimesis=imitate). ביומימיקרי היא דיסיפלינה רב-תחומית המקדמת חיקוי ולמידה מהטבע לפתרון בעיות בדרכים מקיימות.

האבולוציה של Speed Dating - ביומימיקרי דו-סטרית

מאת: שמעון בוגן
ביומימיקרי של התנהגות, להבדיל מזו של תכונות, היא דו סטרית. הכיוון הראשי הוא חיקוי של התנהגות בעלי חיים ע"י בני אדם. הכיוון ההפוך הוא האנשה - השאלה של מושגים משפת החשיבה והדיבור האנושית להתנהגות אינסטינקטיבית ולדחפים של בעלי חיים.
מסתבר, שאפילו על Speed Dating מישהו חשב לפנינו. בסרטון מטה, ניתן לראות איך זה קורה בטבע. עם הגשם הראשון, בטרם מפציע האביב, באריזונה, אחרי תקופת יובש של 10 חודשים ללא מים ואוכל, מאות פרטים של צפרדעים יוצאים מהמחילות וממהרים לתפוס להם בני ובנות זוג. ניתן לראות שעוד בטרם מיצו קשר אחד הם קופצים יש לזרועות הקשר הבא ובהמולת החיזור מוצאים עצמם לפעמים אפילו בשלשות. האם מכאן קיבלו האחים גרים את ההשראה לאגדה "הנסיכה והצפרדע"? Speed Dating מבוסס על נישוק הרבה צפרדעים עד שמתגלה הנסיך האחד והנכון?
בעולם ההכרויות האנושי, המוסד והמושג של היכרויות בזק – Speed Dating – הוטבע והתקבע בפרק מסדרת ריאליטי של MTV אי שם בשנת 2003 .
ב  Speed Datingמוצאים מספר מאפיינים שחוזרים על עצמם:
1.      פתרון לא רע לאנשים עסוקים מאד, שרוב זמנם ספונים במסגרות מבודדות.
2.      נקודת מוצא ומפנה בעיקר אחרי תקופת "יובש" חברתית בין-מינית.
3.      שיטה שמחייבת החצנה והפגנה אינטנסיביות של תכונות חיוביות ומושכות, לפרקי זמן קצרים במיוחד.
4.      נדרשות תחרותיות וכושר התבלטות.
5.      בד"כ הנשים סטטיות והגברים מדלגים.
6.      בד"כ הנשים מדרגות ובוחרות ולהן נתונה זכות המילה האחרונה.
זכרו את רשימת המאפיינים וגשו לסרטון המצורף כדי לראות Speed Dating טבעי מדהים, כפי שהוא מתקיים מזה מיליוני שנים, ומצאו את השווה ואת השונה:הכרויות בזק בצפרדעים
מעכשיו לא תופתעו לגלות שארגונים, אתרים ומועדונים שמקדמים Speed Dating ברחבי העולם מאמצים ומטמיעים את המילה FROG לצורותיה השונות בתוך שמותיהם.