ביומימיקרי

משמעות המונח ביומימיקרי היא חיקוי החיים (Biomimicry: Bio=life; mimesis=imitate). ביומימיקרי היא דיסיפלינה רב-תחומית המקדמת חיקוי ולמידה מהטבע לפתרון בעיות בדרכים מקיימות.

חדש(נ)ות מהטבע יולי 2011

קוראים יקרים שלום,

תחום הביומימיקרי מוסיף מימד נוסף של פליאה ועניין בעולם החי והצומח, ומציע צורת הסתכלות חדשה, הרואה בטבע מורה, מודל ומדד. על כך תוכלו לקרוא בכתבה "לזה חיקינו" שפורסמה לאחרונה ב"עיתון חי".
לאחרונה עלתה לאוויר יחידת חינוך חדשה בביומימיקרי לאתר של רמת הנדיב. היחידה היא פיתוח משותף של ארגון הביומימיקרי הישראלי ושל מחלקת החינוך של רמת הנדיב ובסיוע מט"ח (מרכז טכנולוגיות חינוכיות). יחידה זו מיועדת לבתי ספר המעוניינים להיחשף לתחום הביומימיקרי, והיא משלבת דוגמאות של פיתוחים בהשראת החורש הים תיכוני המקיף את סביבת רמת הנדיב, ומאפיין את אזורנו.

החודש בחרנו לספר על פיתוח חדשני נוסף מבית היוצר של הלוטוס, על רובוט זחל חדשני, על פיתוח ביומימטי בתחום ה- biofouling בהשראת זרעים צפים, על תעופה בהשראת הסנונית ועל עבודתה של מעצבת ניוזילנדית, המשלבת חשיבה ביומימיקרית במוצרים שהיא מעצבת.

בחודש נובמבר הקרוב יתקיים בארץ כנס ערי הידע - כנס בינלאומי בנושא מחקר וניהול של "ערי ואזורי ידע", כאשר, השנה יתמקד הכינוס בסימן פיתוח ערים ואזורים, למען הדורות הבאים. להרשמה לכנס.
אנו מקדמים בברכה את הצטרפותה של העורכת הלשונית, גב' ניצה הלל, לצוות הידיעון. גב' הלל תסייע לנו להגיש לכם גיליון איכותי יותר.

קוראים המעוניינים לקבל מידע שוטף, מוזמנים להצטרף לדף הפייסבוק של ארגון הביומימיקרי ולקרוא ידיעות נוספות על הפיתוחים האחרונים בהשראת הטבע, ועל פעילות הארגון.

                                                       בברכת קריאה מהנה וקיץ נעים,

                                                                       צוות ארגון הביומימיקרי הישראלי