ביומימיקרי

משמעות המונח ביומימיקרי היא חיקוי החיים (Biomimicry: Bio=life; mimesis=imitate). ביומימיקרי היא דיסיפלינה רב-תחומית המקדמת חיקוי ולמידה מהטבע לפתרון בעיות בדרכים מקיימות.

חדשות מהטבע יולי 2010

קוראים יקרים,
אנו שמחים להגיש לכם את גיליון יולי של חדשות מהטבע בגירסתו המקוונת החדשה.
חום יולי אוגוסט המכה במלא עוצמתו בימים אלו משאיר את רובנו ספונים בבתים ובמשרדים הממוזגים. תושבי הקבע של אזורנו, בעלי החיים והצמחים, פיתחו מנגנוני הישרדות מרתקים המאפשרים את המשך קיומם גם ללא מזגן. הטרמיטים פיתחו מערכת אורור ייחודית, השחארורית לוכדת אפילו את טיפת הטל הקטנה ביותר והאצטרובל מגיב ללחות כחלק ממנגנון השרדותו.
מנגנון התגובה של האצטרובל ללחות שימש השראה לפיתוח בד חכם המגיב ללחות ומותאם לאזורי מחיה חמים. בד זה הוצג החודש בכנס בנושא עולם הסיבים וטכנולוגיות טקסטיל חדשניות שהתקיים במוזיאון העיצוב בחולון, לצד טקסטילים חכמים נוספים שפותחו בהשראת הכריש, הלוטרה, הפרפר ובעלי חיים וצמחים נוספים.
על מנת לעודד המשך פיתוח טכנולוגיות בהשראת הטבע, חשוב לחשוף מנהלים, מהנדסים ואנשי מדע לדיסציפלינת הביומימיקרי. אנו שמחים לבשר כי בית הספר למנהל עסקים במרכז הבינתחומי הרצליה, המוביל חשיבה ניהולית יצירתית, מציע בשנת הלימודים הקרובה את הקורס "ביומימיקרי בסביבת הארגון". הקורס יקנה רקע תיאורטי בנושא ביומימיקרי וקיימות, לצד כלי תכנון, פיתוח וניהול המבוססים על דיסיפלינת הביומימיקרי. הקורס יועבר על-ידי מייסדות ארגון הביומימיקרי הישראלי, דר' דפנה חיים-לנגפורד וגב' יעל הלפמן כהן ומיועד לתלמידי תואר שני למנהל עסקים וממשל כחלק מאשכול איכות הסביבה.

קריאה נעימה,

צוות ארגון הביומימיקרי הישראלי