ביומימיקרי

משמעות המונח ביומימיקרי היא חיקוי החיים (Biomimicry: Bio=life; mimesis=imitate). ביומימיקרי היא דיסיפלינה רב-תחומית המקדמת חיקוי ולמידה מהטבע לפתרון בעיות בדרכים מקיימות.

ביומימיקרי במכללה האקדמית להנדסה SCE

המחלקה להנדסת מכונות במכללה האקדמית להנדסה SCE הציגה לאחרונה את פרויקטי הגמר במסגרת תחרות Animal-Tech, תכנון מוצרים בהשראת מנגנוני תנועה של בעלי חיים. בין הזוכים : קטנוע תת ימי המבוסס על תנועת הפינגווין ומכשיר חקלאי לזריעה המבוסס על ציפור המקאו.

תחרות ה – Animal Tech של המסלול לתיכנון ועיצוב המוצר במחלקה להנדסת מכונות SCE - המכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון, התקיימה השנה לראשונה בשיתוף עם החוג לעיצוב תעשייתי במכללה האקדמית הדסה בירושלים. בתחרות הוצגו פרויקטים שתוכננו ועוצבו על ידי צוותים משותפים של סטודנטים משנה ב' משתי המכללות, כאשר כל צוות חקר ולמד מנגנון של אורגניזם אחר בטבע ופיתח בהשראתו מוצר מכאני ייחודי ברמת אב טיפוס מכאני ומוצר מעוצב. הסטודנטים להנדסת מכונות התמקדו בתכנון ההנדסי של הפרויקט ואילו סטודנטים לעיצוב תעשייתי פיתחו את הערכים האסתטיים והארגונומיים של הפרויקט. שלושת הפרויקטים הזוכים זיכו את הסטודנטים במלגות לימוד בסך כולל של למעלה מ – 11,000 ₪, במימון משותף של SCE, המכללה האקדמית הדסה ולשכת המהנדסים והאדריכלים.
במקום הראשון בתחרות זכה קטנוע תת ימי המבוסס על מנגנון התנועה של הפינגווין. הקטנוע מאפשר תנועה תת-ימית שקטה, מהירה ובטוחה. במקום השני בתחרות זכה פרויקט "הנקר"- מוצר חקלאי לזריעה באדמה המבוסס על ציפור המקאו ובמקום השלישי זכה משחק הרכבה מעופף לילדים המבוסס על מנגנון התנועה של השפירית.
פרויקטים נוספים שהוצגו בתחרות – שריון דמוי צב עם מצלמה להתחקות אחר בעלי חיים בטבע ללא הפרעה, "חסקה" המבוססת על האנטומיה של הלוויתן, מברשת קרצוף ייחודית בהשראת הלטאה ועוד.
לאתר המכללה