ביומימיקרי

משמעות המונח ביומימיקרי היא חיקוי החיים (Biomimicry: Bio=life; mimesis=imitate). ביומימיקרי היא דיסיפלינה רב-תחומית המקדמת חיקוי ולמידה מהטבע לפתרון בעיות בדרכים מקיימות.

חדש(נ)ות מהטבע ינואר 2013

קוראים יקרים שלום,

את הגיליון הזה של חדשנות מהטבע אנו פותחים בתאור רובוטים מוליכי שולל. מסתבר שהתנהגות מוליכת שולל מקנה יתרון הישרדותי לבעלי חיים (ביניהם האדם) ומייעלת תפקודן של מערכות רובוטיות. עוד בגיליון זה על דבקים בהשראת הצדפה ועל הדורבן בשירות הרפואה, ניסיון לפתח רובוט מהיר כצ'יטה וצורת תנועה חדשה במאדים, בהשראת צמח העשב המתגלגל.

בחודש מרץ יתקיים כנס ה- ECOWEEK בישראל. לראשונה לוקח ארגון הביומימיקרי הישראלי חלק בכנס ומלווה פיתוח של פרויקט אדריכלי ביומימטי. אתם מוזמנים להצטרף לכנס ולתרום להקמת תשתיות ירוקות יותר בארץ.

שיתוף פעולה בין ארגון הביומימיקרי הישראלי לבין המכון הטכנולוגי חולון הניב את כנס היסוד לביומימיקרי שיתקיים באפריל השנה. להלן קול קורא לכנס.

הקורס "ביומימיקרי- חדשנות סביבתית בהשראת הטבע" יוצא לדרך. הקורס מיועד למתכננים, למהנדסים, לאדריכלים, לביולוגיים, ולאנשי ניהול והוראה, המעוניינים לשלב חשיבה ביומימטית וכלים ביומימטיים בעבודתם. לפרטים והרשמה.

 בברכת קריאה מהנה,

צוות ארגון הביומימיקרי הישראלי