ביומימיקרי

משמעות המונח ביומימיקרי היא חיקוי החיים (Biomimicry: Bio=life; mimesis=imitate). ביומימיקרי היא דיסיפלינה רב-תחומית המקדמת חיקוי ולמידה מהטבע לפתרון בעיות בדרכים מקיימות.

גיליון ספטמבר 2010

קוראים יקרים,

אנו שמחים להגיש לכם את גיליון ספטמבר של חדשות מהטבע.
את השנה החדשה ציינו עם הכתבה "בן אדם אחרי קוף" שפורסמה במגזין "את עיצוב" שיצא בראש השנה. הכתבה היא תוצר של ראיון שניתן על-ידיי מייסדות ארגון הביומימקירי הישראלי לכתב העיתון טלאל ויצמן והיא סוקרת את תחום הביומימיקרי בצורה מקיפה ועשירה בדוגמאות. לכתבה

שנת הלימודים תשע"א החלה ובאופק מסתמנת פעילות ביומימיקרי ענפה במערכת החינוך. החודש הועברה השתלמות למנחים בנושא יחידת הלימוד "מבוא לביומימקרי" המיועדת לבתי הספר היסודיים. מתנדבים שעברו את ההשתלמות יתחילו לפעול בקרוב בבתי ספר בחוף הכרמל, זיכרון יעקב ובצפון הארץ. בתי ספר נוספים או מתנדבים נוספים בעלי עניין וגישה חינוכית מוזמנים לפנות אלינו ולקבל מידע אודות ההשתלמות הבאה.

החודש התחלנו גם בשיתוף פעולה עם "רמת הנדיב" בפיתוח יחידת לימוד לבתי ספר יסודיים. יחידת הלימוד "ביומימיקרי- חדשנות בהשראת הטבע" תשלב לימוד בכיתה, ברשת האינטרנט ובשטחי רמת הנדיב. בסיור יפגשו התלמידים צמחים ובעלי חיים בשטחי רמת הנדיב ששימשו השראה לפיתוח המצאות שונות וילמדו כיצד מערכות טבעיות יכולות לשמש כבסיס וכהשראה לפיתוחים טכנולוגיים.

ההרצאה "מבוא לביומימיקרי בתחום הביורפואי" ניתנה החודש בכנס לפיתוח ויצור מכשור רפואי בישראל MDDMI. בהרצאה נסקרו פיתוחים של מוצרים רפואיים בהשראת בעלי חיים וצמחים. בין המוצרים הוזכר גם חוט כירורגי מהפכני שפותח בהשראת קוצי הדרבן. החוט, המורכב ממבנה בעל קוצים זעירים הפוכים לכיוון התפר, מאפשר חלוקת מתח לכל אורך התפר ולכן גורם פחות טראומה לרקמה. על סיפור ההמצאה תוכלו לקרוא בהרחבה בגיליון זה.
קוראים המעוניינים לקבל מידע שוטף מוזמנים להצטרף לדף הפייסבוק של ארגון הביומימיקרי ולקרוא ידיעות נוספות על הפיתוחים האחרונים בהשראת הטבע ועל פעילות הארגון.

באיחולי קריאה מהנה ושנה טובה ומלאת השראה,

צוות ארגון הביומימיקרי הישראלי