ביומימיקרי

משמעות המונח ביומימיקרי היא חיקוי החיים (Biomimicry: Bio=life; mimesis=imitate). ביומימיקרי היא דיסיפלינה רב-תחומית המקדמת חיקוי ולמידה מהטבע לפתרון בעיות בדרכים מקיימות.
לקוראים שלום,

חשבו על המבנה הבא – מבנה המייצר חמצן ולוכד פחמן דו חמצני, מבנה הקושר חנקן ומטהר מים, מבנה המפיק אנרגיה מאור השמש, משתנה עם עונות השנה, מצל ומצנן את הסביבה, נאה למראה וניתן למחזור...

מבנה עתידני כזה כבר קיים בטבע– העץ.

החודש חל ראש השנה לאילנות. מעבר לנטיעות ואכילת הפירות, כדאי גם לזכור שעצים הם מבנים מעוררי השראה ומודלים לחיקוי לפיתוח מבנים יציבים ומקיימים יותר. אקוסיסטמה הכוללת מגוון עצים, צמחים ובעלי חיים היא מקור השראה לפיתוח ערי העתיד, ערים עמידות ומקיימות.
אנו מזמינים אתכם להתנסות בצורת חשיבה זו בסדנא "ביומימיקרי – לחקות את הטבע בבניה" שתועבר במסגרת הועידה הישראלית השלישית לבנייה ירוקה בישראל. לפרטים והרשמה לוועידה ולסדנא ניתן לפנות לדוא"ל.
עוד החודש בחרנו לספר על תגלית מעניינת בגופה של הצרעה האוריינטלית, על חידושים בתחום הרובוטיקה בהשראת מנגנוני הפצת זרעים ועל פיתוח מדד להדף בשדה הקרב בהשראת צבעוניות הפרפר.

קוראים המעוניינים לקבל מידע שוטף מוזמנים להצטרף לדף הפייסבוק של ארגון הביומימיקרי ולקרוא ידיעות נוספות על הפיתוחים האחרונים בהשראת הטבע ועל פעילות הארגון.

בברכת קריאה מהנה,

צוות ארגון הביומימיקרי הישראלי