ביומימיקרי

משמעות המונח ביומימיקרי היא חיקוי החיים (Biomimicry: Bio=life; mimesis=imitate). ביומימיקרי היא דיסיפלינה רב-תחומית המקדמת חיקוי ולמידה מהטבע לפתרון בעיות בדרכים מקיימות.

עוד מחברת פסטו – חדק הפיל בשירות הרובוטיקה


בנוסף לאחיזה העדינה של המוצרים השונים, החברה זיהתה גם את הצורך בהעברתם בעדינות וביעילות בין תחנות שונות ברצפת היצור, תוך שמירה על בטיחות העובדים בסביבה.

כדי להשלים את מערכת האוספן פיתחה חברת פסטו ידית הובלה על מנת לאפשר תנועה עדינה ומדוייקת של האוספן ברצפת הייצור. את ההשראה לידית זו קיבלו בפסטו מהחדק של הפיל.

טווח התנועה הנרחב של חדק הפיל ועדינות תנועת החדק על אף גודלו ומרחקו מהראש, נתנו השראה לפיתוח ידית ההובלה של האוספן.

התמונה באדיבות חברת Festo
מערכת פנאומטית בשילוב עם מכטרוניקה (חקר האוטומטים) מהוות את הבסיס הטכנולוגי ליישום עקרונות הפעולה של חדק הפיל. מערכת ידית ההובלה שפותחה מקיימת אחת עשרה דרגות חופש המיושמות, דבר המאפשר כיוונון מותאם של המערכת למשימה מסוימת, אשר, בניגוד למערכות קונבנציונליות, מערכת ידית ההובלה לא מוגבלת לתנועה לינארית בלבד. במערכת משולבים חיישנים המזהים ומנטרים את מסלול התנועה ומתאימים את תנועת המערכת למצב הסביבה. האוספן המחובר לידית ההובלה מאפשר את המיון או השינוע של אובייקטים רגישים ואפילו תהליכי הרכבה עדינים.

אז עם הראש של הפיל והזנב של הדג חברת פסטו יכולה לרשום לעצמה הישג מסחרי ולתת השראה לחברות נוספות לאימוץ תהליכי פיתוח ביומימטיים ככלי לפתרון בעיות ומקור לחדשנות.