ביומימיקרי

משמעות המונח ביומימיקרי היא חיקוי החיים (Biomimicry: Bio=life; mimesis=imitate). ביומימיקרי היא דיסיפלינה רב-תחומית המקדמת חיקוי ולמידה מהטבע לפתרון בעיות בדרכים מקיימות.

דצמבר 2010


אי אפשר לפתוח את גליון דצמבר ללא התייחסות לאסון האקולוגי שפקד את הכרמל בחג החנוכה.

את גליון נובמבר פתחנו באיזכור ועידת האו"ם למגוון המינים ובהתייחסותנו לטבע כמורה, מודל ומדד. עוד כתבנו כי "מין שנכחד הוא מורה שאבד". כשכתבנו את השורות הללו בסיומו של חודש נובמבר החם והיבש לא שיערנו כמה מורים נאבד שבוע לאחר מכן.

הכרמל מהווה מקור משיכה למטיילים שרוצים להכיר את הטבע הישראלי, אך הוא לא רק מקום למנגל של אחרי או לפני הטיול. הכרמל מהווה בית גידול למינים מיוחדים וייחודיים. מינים שחלקם בסכנת הכחדה ממשית ומי יודע אם שרדו את ימי השריפה .מינים המהווים מקור להשראה לפיתוחים טכנולוגיים.

אורגניזם החודש ביולי היה האצטרובל אשר מנגנון הפתיחה שלו מושפע מרמת הלחות. מנגנון זה המאפשר הפצת זרעים בעונה המתאימה ומקנה לאיצטרובל כושר השרדות במקרה שריפה. האיצטרובל להזכירכם, נתן השראה לפיתוח בדים חכמים.
החודש, בחרנו באלון  על מעלותיו הרבות בתחום ייצוב הקרקע, שימור מים וגם עמידות לשריפות כאורגניזם החודש.

תזכורת - בינואר תתקיים הרצאה וסדנא בנושא ביומימיקרי בוועידה הישראלית השלישית לבנייה ירוקה בישראל. לפרטים והרשמה לוועידה ולסדנא ניתן לפנות בדוא"ל .


קוראים המעוניינים לקבל מידע שוטף מוזמנים להצטרף לדף הפייסבוק של ארגון הביומימיקרי ולקרוא ידיעות נוספות על הפיתוחים האחרונים בהשראת הטבע ועל פעילות הארגון.

בברכת קריאה מהנה,

צוות ארגון הביומימיקרי הישראלי